Belgrado dag 2 - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Karine Van den Bosch - WaarBenJij.nu Belgrado dag 2 - Reisverslag uit Belgrado, Servië van Karine Van den Bosch - WaarBenJij.nu

Belgrado dag 2

Blijf op de hoogte en volg Karine

03 September 2015 | Servië, Belgrado

Zijn we weer :-)
Gisterenavond aten we op aanraden van onze dochter haar favoriete ex Antwerp Giant, Marko Spica (hij is van Belgrado afkomstig), aan het water bij "Frida". Een SUPER restaurant met dito sfeer !! Volledig gebaseerd op Frida Kahlo. Eten was fenomenaal lekker en wij betaalden voor voor- en hoofdgerecht met apero en water bij eten, voor ons alle drie : € 70.-
Vervolgens met de taxi naar ons hotel (te laat voor tram), voor het ongelooflijke bedrag van €4.- En nee, het was niet naast de deur !!
Vandaag drukke dag gehad, maar heel erg leuk en vooral gezellig. Belgrado heeft dan niet de infrastructuur van Boedapest en is totaal niet toeristisch, maar hetgeen hier is, is echt de moeite en de mensen zijn ZO oprecht aardig !! Vanmorgen te ver gereden met de tram, maar men spreekt hier behalve in het hotel GEEN WOORD Engels.. Ik doe toch een poging, maar de chauffeur doet teken dat we moeten blijven zitten, wat we dus deden. Hij stopt aan de eindhalte, stapt uit en komt terug met nog 2 mannen.... Eén ervan bleek WEL Engels te spreken en heeft ons dan verder geholpen... Om maar aan te tonen hoe behulpzaam de mensen zijn, ook al beheersen ze geen enkele andere taal dan het Servisch. Dan nu de opsomming van de bezochte bezienswaardigheden : Het fort midden in een prachtig park, aansluitend de shopping straat, lunch bij een typisch Servisch restaurantje, terug door de shopping straat en dan met de tram naar een trendy bar met lekker ijs. Al het eten en drinken was op aanraden van Marko. Als we Boedapest en Belgrado vergelijken : voor de mooie gebouwen en vele bezienswaardigheden moet je naar Boedapest. voor sfeer en gezelligheid, zonder twijfel naar Belgrado !!
Morgen hebben we een lange rit voor de boeg en ben niet zeker of Wifi in volgend hotel werkt... Maar ALS ik kan, stuur ik zeker nog een verslagje van daar. Tot snel !!
xxx

• 03 September 2015 - 20:00

Peggy:

hallo toeristen. Wij hebben vandaag een dagje Hasselt achter de rug. Ook wel gezellig enkel moet je hier de temperatuur halveren. Wij gaan vandaag hier ons best doen om onder ons vieren te supporteren voor de rode duivels. Als ze niet winnen zal het niet aan ons liggen. Groetjes van de vanheesekes